close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פתרונות ייחודיים לשטיפה תעשייתית לתעשיות המזון

מערכת שורשכג אדר א, תשעט28/02/2019

חשוב מאוד לשמור על ניקיון מקסימלי של המכונות והציוד בתעשייה. היום כבר ניתן ליהנות ממגוון מכונות אוטומטיות המאפשרות ניקוי, קרצוף, שטיפה וחיטוי של מעבדי מזון, פס ייצור וכדומה

תגיות:
צילום: Photo by Samuel Zeller on Unsplash
תעשיית המזון נדרשת לסטנדרטים גבוהים במיוחד של היגיינה ואיכות. מעת לעת עולות לכותרות שערוריות חדשות של שערה, חולדה או צואה שחדרו לתוך אריזת המזון והנזק התקשורתי של אי שמירה על קריטריונים של תברואה עשויים לעלות לחברה ביוקר, מתביעות משפטיות ועד פגיעה בלתי הפיכה במוניטין.

חשוב מאוד לשמור על ניקיון מקסימלי של המכונות והציוד בתעשייה. היום כבר ניתן ליהנות ממגוון מכונות אוטומטיות המאפשרות ניקוי, קרצוף, שטיפה וחיטוי של מעבדי מזון, פס ייצור וכל אובייקט אחר השותף בתהליך במפעלי מזון וכן מוצרים המאפשרים ניקוי אפקטיבי במיוחד.

שליטה סניטרית
מבטיחה שמירה על ניקיון המשטחים, הצינורות והחלקים הבאים במגע עם מוצרי המזון להרחקת מזהמים וחיידקים שונים.

הגמישות קובעת
מוצרי צנרת גמישה חשובים מאוד להשגת תהליך השטיפה בתעשיית המזון. הצינורות הגמישים עשויים ממגוון חומרים איכותיים ועמידים בין אם גומי או PVC או מתכת והם נועדו להעברה בטוחה של נוזלים, שמנים ודלקים, כימיקליים. קיימים צינורות ייחודיים להולכת יין וחלב וכן קיטור. חשוב מאוד לבחור צינורות המאושרת להעברת מזון – כלומר, עומדים בתקנים הנדרשים. צינורות בעלי עמידות גבוהה שאינה מאפשרת התפתחות של חיידקים ואינה מושפעת משינוי טמפרטורה וכן עמידה בפני שחיקה מוגברת.

הדור הבא של מכונות ניקוי
ההיצע המסחרר של מכונות ניקוי לתעשיית המזון מאפשר לבחור את המכונות לפי התקציב הנתון או הצורך הייחודי. בין אם מדובר במנקה בקיטור או במכונה ייעודית לשטיפת רצפות. מכונת ניקוי פופולארית במיוחד היא מכונת שטיפה בלחץ מים חמים וקרים המונעת התפשטות חיידקים. מכונה זו בעלת אפקט עוצמתי במיוחד בהסרת לכלוך ובפירוק רכיבים המסכנים את הבריאות. היא מטהרת היטב את המשטח ועוצמת המים מסירה גם לכלוכים עיקשים כמו עובש וטחב והכל מבלי שימוש בכימיקלים מזיקים.

לגלגל את השטיפה
גלגלת שטיפה חיונית לשטיפה בטווח תנועה רחב וקיימות גלגלות שטיפה מסוגים שונים: גלגלות ידניות, אוטומטיות, חשמליות, מוחזרות קפיץ. הגלגלות האיכותיות מאפשרות לחסוך זמן וכסף ולהגביר את הבטיחות והיעילות בעבודה. לגלגלת יש יתרונות רבים – היא מאפשרת הגדלת התפוקה, הפחתת בלאי, הפחתת מפגעים, יעילות בהעברת נוזלים. קיימים דגמים שונים של גלגלות עם בקרת איכות ומהירות בהתאמה ליישום. בחרו גלגלות ידידותיות לשימוש קלות להפעלה שאינן דורשות מאמץ פיזי

יורים קצף
דרך מצוינת לנקות בצורה עוצמתית היא בפעולת הקצפה. פעולה זו מתאפשרת באקדח קצף ייעודי שיוצר פיזור רחב של הקצף ומתאים לניקוי גם של משטחים מאתגרים, כמו משטחים צרים, מרוחקים או אנכיים. בשל התכונות הייחודיות שלו הקצף משתהה על גבי המשטח וכך מכחיד מזהמים. הוא נחשב חסכוני במיוחד כי ניתן להשתמש בכמות קטנה יחסית של קצף לניקוי של משטח רחב וגדול יחסית.

שאריות מזון הופכות לקרקע פורייה להתרבות של חיידקים ומכאן החשיבות הרבה שיש לתהליך ניקוי יסודי של מפעלי מזון. בחרו מערכות ניקוי מתקדמות ומוצרי ניקיון המבטיחים ביצועים מיטביים תוך הקפדה על חיסכון ותפעול נוח.

המאמר בשיתוף EIS פתרונות ניקוי לתעשייה - דיזות, מכונת שטיפה בלחץ ומשאבת מינון
הוסף תגובה
צילום: Photo by Samuel Zeller on Unsplash
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה